NYHEDER

Hvis du dyrker en sport med mange retningsskift og eksplosive bevægelser, som fx fodbold eller håndbold, så er især dine lårmuskler udsat for stor belastning, og dermed er der en øget risiko for skader i netop disse muskler.  Når snakken...
Læs videre

Løbetræning handler ikke bare om at få en masse kilometer i løbeskoene. Det handler om at få en masse af de gode kilometer i løbeskoene, hvor der er overskud på energi-kontoen og hvor træningen gennemføres uden erhvervelse af skader. I dette blogindlæg giver vi dig svaret på hvorfor samt giver dig de bedste opvarmningsøvelser til løb.

Læs videre
Vi kan næsten ikke få armene ned, for vi har netop startet et samarbejde med nogle af de mest kompetente spillere indenfor løbeudstyrsbranchen, nemlig LØBEREN!
Læs videre

Når temperaturen stiger er der en risiko for at få vabler grundet friktionen fra en våd strømpe mellem huden og sålen i dine løbesko. I tillæg kan dine fødder under løb hæve op, især hvis du løber langt, hvilket øger risikoen for vabler yderligere, da der kommer tættere kontakt mellem fod og sålen i skoen.

Læs videre

I dette indlæg kigger vi nærmere på hvorfor mobilitet er vigtigt, samt hvilke metoder du selv kan arbejde med - tilpasset din sportsgren. Vi kigger også nærmere på måder der kan øge din mobilitet, og prøve at gøre op med nogle af de antagelser der er omkring dette emne, heriblandt det velkendte gammeldags statiske stræk. 

Læs videre